Andet, Billedkunst

Dyreøjne

Børnene har arbejdet med at blande forskellige farver og collage i dette forløb. Det endte ud med disse fine dyrehoveder.

  1. Lektion: Vi har forinden arbejdet med farvelære og blanding af forskellige farver. (Du kan se forløbet her: Farvelærehæfte ) Børnene skal på avispapir og papirrester male med alm. vandfarve i primærfarverne, sekundærfarverne, tertiærefarver i forskellige nuancer. Jeg har bedt eleverne male 4-5 stykker papir hver i en given farve ved hvert bord, F.eks. Et bord skulle lave grønne og orange nuancer, et andet røde og blå osv. Papirerne skulle lægges til tørre til næste gang, som de blev færdige med dem. Når man var færdig, skulle man tegne øjne og evt. næse, næb osv. med caran d’ache på hvidt tegnekardus.
  2. Lektion: Eleverne fik et stykke sort A3 papir og limstift udleveret. Malerierne fra sidste time blev fordelt ud på et materialebord, hvor alle måtte bruge, hvad der var tilgængeligt – man måtte rive et stykke af, tage med ned på sin plads og rive stykkerne i strimler. Strimlerne blev limet fast med et forsvindingspunkt/ spidserne skulle pege mod samme sted. Hele arket skulle dækkes helt. Derefter blev øjnene (og evt. næsen) klippet ud og lagt på. Når man var tilfreds med placeringen, blev delene limet på. Herefter havde børnene Caran D’Ache kridt til rådighed, til at tegne detaljerne i ansigtet – F.eks. knurhår, hage mm.

Skriv et svar